Prøver å få turistene ut på bygda og ut i naturen
Kanariøyenes reiselivsminister, Jéssica de León, går inn for å få turistene til å feriere i bygdene og bevege seg ut i naturen.
Bygdeturisme skal bli et kjennetegn for Kanariøyene som reisemål, uttalte hun under en presentasjon i Kanariøyenes parlament på fredag.
Strategien for markedsføring av turisme på landet skal styrkes, uttaler ministeren i en pressemelding fra regjeringen.
Dette skal gjøres med markedsføringskampanjer rettet mot turister, og kampanjer rettet mot den profesjonelle reiselivsindustrien.
– Landlig turisme tilbyr besøkende en ekte opplevelse av Kanariøyene som vi er, og som vi var, sier De León.
Ministeren hevder at bygdeturismen er døende.
Det regulative rammeverket er 36 år gammelt, og må reformeres, slår hun fast.
En slik reform er høyt prioritert av reiselivs- og arbeidsdepartementet, som ønsker å gjøre byråkratiet mer fleksibelt på dette reiselivsområdet.
Markedsføringstiltak er satt i gang de siste månedene med kampanjer som legger vekt på naturens skjønnhet, vandringsturer, lokale produkter, kanarisk kultur, og kanarisk historie.
Kampanjene er utviklet av Turismo de Islas Canarias, det offentlige selskapet som markedsfører Kanariøyene som reisemål.
Kampanjer og markedsføring rettet mot turistene, har et budsjett på 4 805 565 euro.
Det legges vekt på å invitere besøkende til å oppleve Kanariøyene gjennom kampanjer for naturturisme, identitetsturisme, aktiv turisme og kulturturisme.
Kampanjene rettes mot åtte land:
Tyskland, Polen, Frankrike, Italia, Storbritannia, Irland, Nederland og Spania.
Bli privatsponsor du også! Canariajournalen har valgt å ha alt innhold utenfor betalingsmurer, og finansierer driften med annonser og privatsponsorer, uten abonnement eller pressestøtte. Det koster å drive kvalitetsjournalistikk, og du kan hjelpe oss til å bli enda bedre: Bli sponsor, Vipps eller Swish en valgfri slant med penger: Vipps: 95 74 94 69. Swish: 070 2314 263. På forhånd takk for din støtte!