Tidenes lengste reklamefilm skal lokke langtidsturister til Kanariøyene
En ny, åtte minutter lang reklamefilm skal lokke langtidsturister på over 55 år fra ni land til Kanariøyene.
En så lang reklamefilm for Kanariøyene har aldri blitt laget før, ifølge turisme- industri- og handelsminister Yaiza Castilla.
Denne aldersgruppen utgjør allerede 34 prosent av turistene på Kanariøyene, og bidrar med 35,5 prosent av inntektene fra turismen påpekes det i en pressemelding.
Målet er å få turistene til lengre opphold, og til å bruke enda mer penger under vinteroppholdet på Kanariøyene.
Det ambisiøse målet er å øke gjennomsnittslengden på oppholdene fra 10 til 55 netter.
Det pekes på at mennesker over 50 år i Europa sitter på opptil 70 prosent av verdiene, og derfor generelt har god råd.
Ifølge det tyske instituttet FUR er disse menneskene Europas gullgruve innen turisme, og vil øke innflytelsen på reisemarkedet i tiden fremover, vises det til.
Lavere levekostnader på Kanariøyene er blant argumentene som skal lokke turistene.