Dette klager Tenerife-turistene på
Nesten halvparten av turistene som besøkte Tenerife i fjor fant noe å klage på.
Dårlig kvalitet på overnattingsstedene og på maten som blir tilbudt på disse fikk mest klager.
14,5 prosent av klagene dreide seg om dette, ifølge en årlig turistevalueringsrapport som øyrådet på Tenerife står bak.
Skitne og bråkete byer
Nest mest klager, 12,3 prosent, fikk bymiljøene, skriver Diariodeavisos.com.
Disse klagene gikk på at det var mye skitt, støy og mangel på identitet i bymiljøene, til dels også at byområder er for tett bebygd.
Gateselgere ble det også klaget en hel del på. Desstuen på flyplassene – her var det forsinkelser, høye kaffepriser og dårlig luftkondisjonering som ga grunnlag for klager.
Restauranter og barer fikk betydelig mindre klager i fjor enn i tidligere år. Klagene som kom, var på matkvaliteten, mangel på variasjon, og prisene.
Bedre enn tidligere
Selv om 47,2 prosent av turistene fant noe å klage på i fjor, ser kvaliteten på Tenerife som turistreisemål ut til å ha tatt seg opp de siste årene.
I 2007 var det 59 prosent av turistene som klaget.
Det turistene setter mest pris på, er klimaet og naturen på Tenerife.