Flytrøbbel for Norwegian i Spania

335 passasjerer ble berørt da Norwegian måtte utsette to avganger mellom Madrid og Gran Canaria i helgen på grunn av teknisk feil på flyet.

Passasjerer med Norwegians 16.25-avgang fra Madrid til Gran Canaria på lørdag kom seg ikke avgårde med Norwegian før klokken 21.30 på søndag på grunn av en teknisk feil. Illustrasjonsfoto: Hugo Ryvik

Et fly som skulle til Gran Canaria fra Madrid med 173 passasjerer avbrøt avgangen da det var på vei ut til rullebanen på grunn av en feilmelding og returnerte til terminalen.

Lang venting

Etter å ha ventet først i to timer om bord i flyet, deretter tre timer på bagasjen, ble det klart at det ikke ble noen flytur til Madrid på lørdag for passasjerene.

Passasjerene fikk matkuponger, hotellovernatting og tilbud om ombooking av Norwegian, men mange valgte å kjøpe nye billetter med andre selskap.

Bare 34 av de 173 passasjerene reiste med Norwegians erstatningsavgang på søndag klokken 21.30, cirka 20 timer etter at de egentlig skulle reist, ifølge avisa La Provincia.

Irriterte passasjerer

Avisa skriver at mange passasjerer var irriterte på grunn av mangelfull informasjon fra Norwegian, og fordi informasjon som ble gitt kun kom på engelsk, ikke spansk.

Ifølge informasjon på Norwegians nettsider var det en elektrisk feil som påvirket flyets kraftforsyning som var årsaken til problemet.

Det ble angivelig gjort to forsøk på å reparere feilen på lørdag, men uten suksess. Selskapet valgte av sikkerhetshensyn å ikke la flyet ta av på lørdag.

Forgjeves venting på Gran Canaria også

Det samme flyet skulle frakte 162 passasjerer i den andre retningen når det skulle returnere fra Gran Canaria til Madrid.

I og med at Norwegian først hadde et håp om å få reparert feilen og ta av fra Madrid klokken 20.30 på lørdag, fire timer etter at det skulle ha tatt av, ble disse også sittende og vente forgjeves på flyplassen.

Tags